M

ДИПЛОМА 2021

Изложба завршних радова студената 4. године Факултета примењених уметности у Београду – Диплома 2021, приказује нам, као и у претходним годинама, разноврсност и ширину деловања дисциплина које се проучавају на Факултету.

Пред нама су – смелост испитивања, неуобичајене визуелне трансформације, даровитост појединаца и храбри искораци у тимском раду и сарадњи. Пред нама је и удруживање уметности са науком, технологијом, теоријом и историјом како би се освежили стари и увели нови начини, материјали и медији у процесе стварања, очувања, комуницирања као и инкорпорирања уметности у најразличитије аспекте људске егзистенције.

Факултет је одувек имао одговорност да негује и да развија и традицију и иновацију истовремено и да од лабораторије у којој се размењују искустава, идеје и таленти, каква је академска заједница, створи упориште које ће у исти мах и ослободити и усмерити енергију младих да дубоко зароне у себе и у друштвено окружење и да својим стваралаштвом истраже и прекораче успостављене границе, те да спознају и преобликују постојеће и произведу нове вредности.

Душан Матић у предговору књиге Границе уметности Андреа Жида, напомиње да је одлика високе уметничке савести не казати ништа више сем онога што се најискреније зна. Изложбом Диплома 2021, Факултет примењених уметности представља управо то – потенцијал и знање својих студената дипломаца, савест али и радост њиховог стварања, сумиране у делима која коментаришу и мењају савремени контекст, али и антиципирају промене у будућности, те ће тако многа од њих бити присутна и актуелна сутра колико и у садашњем тренутку.

Диплома 2020

Пратите нас:
Tw        Be        Fb        Pin

Сврха овог практичног предмета је да студентима приближи луткарски начин размишљана. Теоретски део обухвата историју луткарства, врсте сценских лутака, сценографија (свака врста лутака захтева специфичан декор) и прилагођавања костима захтевима задатих лутака. У практичном, много дужем делу наставе студенти се упознају са основама анимације и праве две сценске лутке. Идеја није била да праве класичне лутке, с чијим специфичностима се упознају за време наставе и које врло често захтевају мајсторе луткаре, већ да проникну у срж луткарства на специфичан начин. Први мањи задатак је да направе минималистичку лутку где ће запослити искључиво шаке и за коју је потребан само један аниматор. Смишљајући и правећи ту лутку могу да пусте машти на вољу креирајући свој лик. Други, много захтевнији задатак је да направе трансформерса инспирисаног неким литерарним или историским предлошком. Зачкољица у овом задатку је што ништа не сме да се одбаци или дода са стране већ неке појединости у једном облику и функцији у првобитном лику треба да поприме другу функцију у новонасталом лику. У овом задатаку су дозвољена два аниматора. Овим луткама предходи низ идејних, техничких и технолошкиких скица и цртежа. С обзиром на скромну количину алатки и мајсторских вештина студенти су правили и направили изузетно инветиве сценске лутке, како минуле школске године тако и свих предходих година од када је уведен овај предмет. Студенткиње Јована Матић и Милица Милутиновић престављају предмет Луткарство са својим трансформерсима.